יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

הטכניקות בניתוח אף


ניתוח אף הוא אחת הניתוחים הנפוצים ביותר בין ניתוחים פלסטיים. כשמדובר בניתוח אף, ישנן שתי טכניקות עיקריות אשר שונות מאוד זו מזו- ניתוח אף פתוח וניתוח אף סגור.

ניתוח אף פתוח:

בשיטה זו, רוב החתכים נעשים בחלק הפנימי של האף, אך מבוצע חתך אחד גדול דרך מעל הסחוס על מנת להרים את העור העליון של האף. כך, החלק הפנימי של האף, המבנה והסחוס חשופים למנתח. מנתחים פלסטיים אשר מעדיפים טכניקה זו על פני האחרות מעידים על היתרון הבולט ביותר- החשיפה הרבה של המבנה הפנימי של האף. הדבר מאפשר לראות את כלל הפגמים בצורה הטובה ביותר, מה שמאפשר רמת דיוק הרבה יותר גדולה בתיקונים.
החיסרון העיקרי של הטכניקה הנ"ל זאת הצלקת שנשארת לאחר הניתוח. על המנתח הפלסטי להיות זהיר ומדויק ביותר בזמן סגירת הצלקת, אל מנת שתהיה כמעט בלתי נראית. חסרונות נוספים הם: זמן הניתוח- ניתוח אף פתוח לוקח יותר זמן, זמן ההחלמה- יותר ארוך בדרך כלל.

כל מנתח פלסטי אשר מתמחה בטכניקה זו, ידע להסוות את הצלקת בצורה הטובה ביותר ולרוב הן אכן בלתי נראות ונעלמות מהר. לכן מטופלים אשר דואגים למראה הצלקת שלהם יכולים להירגע ברגע שהם בידי מנתח מנוסה ומוסמך. כאמור, זוהי הטכניקה שתשיג את רמת הדיוק המרבי עקב החשיפה של כל האזור הפנימי של האף, אך כמובן השימוש בה תלוי בסוג ומטרות הניתוח.

ניתוח אף סגור:

בשיטה זו כל החתכים נעשים בחלק הפנימי של האף בלבד. במהלך הניתוח מתבצעים חתכים בחלקים השונים של הסחוס בעזרתם ניתן להזיז ולעצב אותו. הניתוח מסתמך הרבה על ניסיונו של הרופא בתחום, ההיכרות שלו עם המבנה הפנימי של האף ויכולות המישוש שלו. בין היתרונות נמצאים זמן ניתוח שהוא קצר יחסית ולא נשארת אף צלקת חיצונית, המראה הוא טבעי יותר, ובנוסף זמן ההחלמה מהיר יותר. כאשר ההליך מבוצע בידי מנתח פלסטי מנוסה, לא יהיה צורך בניתוח נוסף ואין מה לחשוש לתוצאות.

לסיכום, כל רופא משתמש טכניקה שונה לסוגי ניתוח אף שונים. בסופו של דבר מה שחשוב יותר זה לבחור רופא מנוסה בתחום, כך ניתן להוציא את המיטב מכל טכניקה בה ישתמש.

תגובה 1:

  1. איחור באבחון סרטן
    לפני מספר שנים החלטתי לעשות ניתוח פלסטי ולהגדיל את החזה שלי. בבדיקה הראשונה, הרופא הפלסטי אמר לי שכנראה אני צריך לעשות ממוגרפיה. הוא צדק, הם גילו שיש לי סרטן. זה הציל את חיי!

    השבמחק